الگوریتم گوگل دنس google dance

الگوریتم گوگل دنس
دست خود را به گوگل بدهید تا تانگوی عاشقانه‌ای را برای شما ترتیب دهد. در این رقص شاید گاهی شما را رها کند، دور شود و یا بالا و پایین بیاندازد، اما اگر مطالب شما کیفیت خوبی دارند هنگام گوگل دنس آرام باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید، جناب مستطاب گوگل رقاص خوبی است.

چه نیازی به گوگل دنس بود

فرض کنید در نتایج جستجوی کلمه‌ای خاص، ده سایت به صفحه‌ی اول گوگل راه یافته‌اند و بقیه‌ی سایت‌ها در صفحات بعدی هستند. حالا فرض کنید که یکی از سایت‌های صفحه ۳ یا ۴ مقاله‌ای جامع، کامل و جدیدتر در مورد آن کلمه نوشته است. ظلم نیست اگر همانجا بماند؟
گوگل همواره در پی مطالبی جامع‌تر و مفیدتر برای کاربران است، از طرفی هم میدانیم کمتر کاربری پیدا می‌شود که برای دریافت جواب به صفحات ۱۰ یا ۱۵ سر بزند! گوگل دنس تنور رقابت را برای سایت‌های قدیمی و جدید داغ‌تر می‌کند.

الگوریتم گوگل دنس چیست

گوگل دنس نام الگورتیمی است که جناب گوگل طراحی کرده تا سایت‌ها مختلف را هرازگاه آزمایش کند. به این شکل می‌تواند در برهه‌های مختلف بهترین نتایج را نمایش دهد. پس اگر بدون هیچ دلیلی رتبه‌ی صفحه‌ای از سایت شما بالا و پایین شد، نگران نباشید.

گوگل دنس به چه دردی می‌خورد

این الگورتیم تلاش دارد تا همواره کاربران را به رضایت حداکثری برساند. پس همیشه دنبال مطالبی می‌گردد که ممکن است برای کاربر جذاب‌تر از نتایج فعلی باشند. به همین دلیل گاهی سایت‌ها و صفحات جدیدی را کاندید تست می‌کند و آنها را در جایگاهی بالاتر و بهتر نمایش می‌دهد. اگر مخاطب استقبال کرد و جذب صفحه شد گوگل متوجه می‌شود که صفحه‌ی خوبی را پیدا کرده و آن را جایگزین صفحات قبلی می‌کند. به این شکل اولا حق سایت‌هایی که به‌تازگی وارد کار شده‌اند و در حال تلاش هستند حفظ می‌شود، دوما یا ثانیا رفتار مخاطب را بررسی می‌کند تا متوجه شود که در تاریخ حاضر کدام سایت بهترین جواب را برای آن کلمه دارد و همواره به‌روز بماند.

گوگل دنس از کجا می‌فهمد

جناب گوگل برای فهمیدن این موضوع کار ساده‌ای دارد، چرا که اطلاعات قبلی و جدید تمام سایت‌ها را ثبت کرده و یک تحلیل ساده جواب نهایی را خواهد داد. گوگل مولفه‌های بسیاری را مورد بررسی قرار می‌دهد، نکاتی مثل میزان ماندگاری کاربر، بازگشت کاربر به سایت، جستجوی مجدد همان کلمه، زمان خروج از صفحه، مقصد کاربر پس از خروج و غیره.

هنگام رقص گوگل چه کار کنیم؟

به رقص باباکرم روی نیاورید!

بسیاری از مدیران شرکت‌ها و سایت‌ها بلافاصله دچار ترس می‌شوند و اقداماتی می‌کنند که اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. آرامش خود را حفظ کنید، اما برای اطمینان بررسی‌های جانبی را انجام دهید. پیگیر شوید که مشکل فنی یا محتوایی وجود نداشته باشد، لینک‌ها و بک‌لینک‌های آن صفحه را بررسی کنید، صفحات سایت رقیب را کارشناسی کنید تا ببینید چه تفاوتی کرده‌اند و اگر در این موارد و سایر بررسی‌ها متوجه تفاوت خاصی نشدید، احتمال اینکه صفحه‌ی شما وارد الگورتیم گوگل دنس شده باشد بسیار بالاست. اما اگر حس کردید که محتوای رقبا بهتر بوده و یا استراتژی خاصی را به‌کار برده‌اند که اوضاع فرق کرده دست‌به‌کار شوید.

مشکل کلمات کلیدی و اشتباه با گوگل دنس

دو مورد از مشکلاتی که صفحات را دچار افت رتبه می‌کنند و با الگورتیم گوگل دنس اشتباه گرفته می‌شوند به کلمات کلیدی مربوط است. پس حتما این دو مورد را چک کنید:

تکرار کلمات کلیدی Keyword Stuffing

گاهی اوقات کسی که محتوای صفحه را تعیین کرده، به اشتباه یا عمدا کلمه‌ی کلیدی را بیش از حد تکرار کرده. گوگل این قبیل صفحات را جریمه می‌کند و اعتباری به آنها نمی‌دهد. اگر کلمه‌ی کلیدی اصلی شما ۴۸ بار در متن و تایتل و سایر قست‌ها تکرار شده (به نسبت حجم کل متن) آنها را حذف کنید. گذشته از جریمه‌ی گوگل، ممکن است آنقدر آن کلمه تکرار شده باشد که به عنوان حرف اضافه درنظر گرفته شود، مثل و، با، تا، در، که و غیره.

دو صفحه با یک کلمه کلیدی Cannibalization

به زبان ساده یعنی دو صفحه از یک سایت با یک کلمه‌ی کلیدی. شاید اخیرا مقاله‌ای را منتشر کرده‌اید که گوگل کلمه‌ی کلیدی آن را برابر با کلمه‌ی کلیدی صفحه‌ای که دچار افت رتبه‌ شده درنظر گرفته و اعتبار سایت شما در مورد آن کلمه بین دو صفحه تقسیم شده. اگر کل اعتبار یک کلمه‌ی کلیدی را ۱۰۰ در نظر بگیرید، حالا بین دوصفحه تقسیم شده و اعتبار صفحه‌ای که دچار افت شده از ۱۰۰ به ۹۰، ۸۰ یا کمتر رسیده، پس افت رتبه به این دلیل بوده و ربطی به گوگل دنس ندارد.

اگر مدت زیادی مثل چند هفته گذشت و جایگاه قبلی را پیدا نکردید، از کارشناسان خبره‌ی سئو کمک بگیرید…

Share:

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشیانه‌ی جغد سئو


تبریک می‌گویم! شما لانه‌ی جغد سئو را پیدا کردید!
این آشیانه استراحتگاهی برای جغد سئو است تا هرازگاه دمی بیاساید و نفسی تازه کند!
جغد سئو فعلا تنهاست و در لانه‌ی خود آزمایشات مختلف را اجرا می‌کند.
کسی چه می‌داند، شاید روزی در این لانه سروکله‌ی اخبار دیگری هم پیدا شد.
این جغد با چشمان گرد و تیزبین خود موتورهای جستجوگر را رصد می‌کند و گاهی که لازم باشد برای شکار علوم جدید می‌پرد.
آپدیت الگوریتم‌های گوگل غذای مورد علاقه‌ی اوست.