سالانه ۳۲۰۰ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل!

۳۲۰۰ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل

شاید جالب باشد که بدانید طی مدت یک سال اخیر بیش از ۳۲۰۰ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل اعمال شده است. بله! درست شنیدید ۳۲۰۰ تغییر. احتمالا بسیاری از این تغییرات به صورت دسته‌ای انجام شده، اما اگر این عدد را تقسیم بر ۳۶۵ روز سال بکنید، نتیجه حدود هشت‌ونیم تغییر در روز می‌شود! این در حالی است که حدود سال ۲۰۱۰ تعداد این تغییرات ۴۰۰ عدد در سال بود. این اعداد و ارقام نشان از تلاش روزافزون گوگل دارد تا بهترین خدمات را ارائه کند و این همان نکته‌ای است که گوگل را گوگل کرده است!

گوگل در این آپدیت‌ها چه چیزی را تغییر داده؟

آیا این تغییرات مربوط به جایگاه و رنکینک سایت‌ها و صفحات است و یا در مورد نمای ظاهری جستجو که به کاربر ارائه می‌کند؟
گوگل اعلام کرده که روی هردو مورد کار کرده است. برخی از آپدیت‌ها و تغییرات اعمال شده رتبه و جایگاه سایت‌ها را تغییر داده و برخی از تغییرات هم برای بهبود تجربه‌ی کاربران بوده و تلاش شده تا نمایش نتایج جستجو بهبود پیدا کند. بنابراین می‌توان دریافت که جناب گوکل همانقدر که روی موتورسرچ خودش کار می‌کند به همان اندازه نیز سخت‌گیری را روی سایر سایت‌ها بیشتر میکند.
تمام این تغییرات بزرگ و کوچک برای تبدیل شدن به ابرقدرتی دست‌نیافتنی در عرصه‌ی جستجوگرهاست. گوگل هرروز بیش از پیش تحت تاثیر اسپمرها و روش‌های فریبنده‌ی مختلف قرار می‌گیرد و دائم با آنها درحال جنگ است‌. افراد سودجو که با روش‌های معمول نمی‌توانند جایگاه مناسبی پیدا کنند به تکنیک‌های مخرب و اسپم روی می‌آورند و گوگل همواره درحال نبرد با آنهاست.

مشاهده‌ی برخی از تغییرات آپدیت‌ها زمان‌بر است

به گفته‌ی مدیران بزرگترین جستجوگر دنیا، برخی تغییرات مثل نحوه‌ی نمایش انواع ریچ اسنیپت یا پیشنهاددهنده‌ی گوگل بلافاصله قابل مشاهده هستند. اما بعضی از دیگر آپدیت‌ها زمان بیشتری برای پدیدار شدن و اثرگذاری نیاز دارند. تغییراتی که روی هسته‌ی جستجوگر اعمال می‌شوند نیاز به صبوری دارند. چرا که هوش مصنوعی هسته، نیاز به پیگیری و ریشه‌یابی مشکل دارد و به همین دلیل با سرعت کمتری ظهور می‌کنند.

چرا ۳۲۰۰ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل؟

در سئو نمی‌توان دست‌روی‌دست گذاشت، نشست و انتظار داشت نتایج امروز با فردا یکسان باشند. گوگل هرروز روی کیفیت خودش کار می‌کند و به همین دلیل با سرعت زیاد و به‌صورت مسمتر تغییرات و الگوریتم‌های جدید از راه می‌رسند.

مغزهای گوگل هرروز به دنبال پیشرفت هستند، پیشرفت در نقاطی که هنوز به ذهن هیچکس نرسیده.

نام یکی از مقالاتی که گوگل منتشر کرده بدین شکل است:
How we keep Search relevant and useful
وجود دو واژه‌ی keep و relevent در این تیتر بیانگر حرف‌های مهمی است. این کلمات نشان از مشکلاتی که آنها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

آرام نشستن گوگل مساوی با از بین رفتنش است.

اگر امروز موضوعی را جستجو می‌کنید و نتایج دقیقی را مشاهده میکنید، به دلیل همین حجم از کار و انرژی است که صرف این جستجوگر می‌شود، پس بهتر است که بگوییم با تشکر از زحمات جناب مستطاب گوگل.

چرا سایت من از صفحه یک خارج شد؟

خب! مدیران و صاحبین برخی سایت‌ها هم چندین ماه از آخرین آپدیت سایت‌شان گذشته و انتظار دارند که هنوز جایگاه‌های قبلی را حفظ کرده باشند. در پاسخ به این افراد باید گفت: دوست عزیز، رقبا و سایت‌هایی که در این مدت اضافه شده‌اند به کنار، شما از خود گوگل هم عقب افتادی!
به دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم هرروز آنقدر آپدیت و تغییرات جدید اضافه می‌شود که اگر می‌خواهیم در عرصه‌ی رقابت زنده بمانیم، باید با چشم‌هایی باز و حواسی جمع روز‌به‌روز دانش خودمان را ارتقا بخشیم.

برخی از تغییرات گوگل در این ۳۲۰۰ آپدیت

  • تقویت اسنیپت‌ها. برای یافتن سایت‌های معتبرتر با مطالب خلاصه‌تر و بهتر.
  • کار روی هسته‌ی جستجوگر. الگوریتم‌ها هرروز پیشرفته‌تر می‌شوند.
  • تغییر پیشنهاددهنده یا پیشگوی گوگل. حتما بارها دیده‌اید و هنگام تایپ یک عبارت جهت جستجو به پیشگویی‌ها و پیشنهادات گوگل دقت کرده‌اید. این بخش هم جزو قسمت‌هایی است که گوگل زمان زیادی را به بهبود آن اختصاص می‌دهد.
  • نتایج جستجوی طبیعی. همان سایت‌ها با لینک‌های آبی‌رنگ که وقتی چیزی را جستجو می‌کنید نمایش داده می‌شود. این لینک‌ها که برای همه‌ی ما آشنا هستند و تصاویری که گریدبندی شده نمایش داده می‌شوند، توسط الگوریتم‌های گوگل چیده می‌شود. در این میان هیچ کاری دستی انجام نمی‌شود. پس هوشی که این چینش را انجام می‌دهد باید دائم پیشرفت کند.
  • اسپم‌ها. مبارزه با سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که به دنبال فریب گوگل هستند. اگر سیستم ضداسپم گوگل از کار بیافتد و یا از اسپمرها عقب بماند، سال‌ها زمان می‌برد تا خسارات وارد شده جبران شود، و شاید هیچگاه جبران نشود.
  • حریم خصوصی کاربران و مباحث غیرقانونی. سایت‌ها و افرادی که به دنبال تبلیغ و یا کسب درآمد از راه‌های غیرقانونی هستند، مثل قاچاقچیان مواد مخدر، سارقان انسان، افراد کودک‌آزار و غیره همگی در دنیای اینترنت هستند. گوگل برای حفاظت از حریم سایر انسان‌ها و جلوگیری از پخش‌شدن این قبیل آلودگی‌ها دائما درحال بررسی سایت‌ها، لینک‌ها، تصاویر، متن‌ها و غیره است.

این موارد هر روز در حال تغییر هستند و گوگل به‌عنوان مرکز جستجوی اینترنت وظیفه دارد تا سخت‌تر از هر شرکت و وب‌سایت دیگری روی نقاط ضعف کار کند. حتی اگر نیاز باشد طی یک سال ۳۲۰۰ آپدیت در الگوریتم‌های گوگل ایجاد شود.

Share:

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشیانه‌ی جغد سئو


تبریک می‌گویم! شما لانه‌ی جغد سئو را پیدا کردید!
این آشیانه استراحتگاهی برای جغد سئو است تا هرازگاه دمی بیاساید و نفسی تازه کند!
جغد سئو فعلا تنهاست و در لانه‌ی خود آزمایشات مختلف را اجرا می‌کند.
کسی چه می‌داند، شاید روزی در این لانه سروکله‌ی اخبار دیگری هم پیدا شد.
این جغد با چشمان گرد و تیزبین خود موتورهای جستجوگر را رصد می‌کند و گاهی که لازم باشد برای شکار علوم جدید می‌پرد.
آپدیت الگوریتم‌های گوگل غذای مورد علاقه‌ی اوست.