بردکرامب در سرچ کنسول

بردکرامب در سرچ کنسول

گوگل در آخرین تغییرات خود در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹ نمایش بردکرامب‌های سایت را به سرچ‌کنسول اضافه کرد. این اتفاق به سبب اهمیت بردکرامب‌ها در تعیین هویت یک سایت برای کاربر و جستجوگر است.با مشاهده‌ی یک دسته‌ی جدید برای بردکرامب در سرچ کنسول می‌توان به اهمیت آن در طراحی سایت‌ها پی برد.

بردکرامب در سرچ کنسولمحل قرارگیری بردکرامب در سرچ کنسول

این بخش در زیرشاخه‌ی Enhancements اضافه شده که انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک دستخوش تغییر شود. البته برای دیدن این دسته‌بندی باید بردکرامب را به استراکچرد دیتاها اضافه کرده باشید که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.
بنابراین از این تاریخ اگر خطایی در سایت شما بروز کند، مثل سایر خطاها که در بخش خودشان نمایش داده می‌شوند، خطاهای بردکرامب نیز در این قسمت به شما اطلاع داده می‌شود. همچنین در این صفحه می‌توانید آماری از بردکرامب‌های ثبت شده به صورت صحیح را مشاهده کنید.

بردکرامب Breadcrumb چیست

دنباله‌های بردکرامب موقعیت یک صفحه را در سلسله مراتب سایت به ما نشان می‌دهند تا بهتر بدانیم که در کجای یک سایت اینترنتی قرار گرفته‌ایم. این ویژگی سال‌هاست که به صفحات سایت‌ها اضافه شده و بسیار کاربردی است، تا جایی که گوگل را مصمم کرد یک بخش اختصاصی برای آن در سرچ کنسول درنظر بگیرد.

به‌عنوان مثال در تصویر زیر می‌توانید بردکرامب یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده کنید که به این شکل تعریف شده: نام سایت/کالای دیجیتال/موبایل/گوشی موبایل.

بردکرامب

استراکچرد دیتا و بردکرامب در سرچ کنسول

اگر در طراحی اسکیماهای سایت خود بردکرامب را به آن معرفی کنید، جستجوگر گوگل از آن استفاده خواهد کرد و برای تعیین نقشه‌ی سایت شما و معرفی صفحات آن به کاربر عملکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین می‌توانید با افزدون این نشانه‌گذاری به سایر نشانه‌های سایت یک گام دیگر در بهبود سئو و خوانایی بهتر سایتتان بردارید.

نمونه‌ی متنی یک بردکرامب: نام سایت/نام دسته‌بندی/شاخه‌ی اصلی/محصول یا خدمات نهایی

افزودن این کدها به سایت از طریق json به شکل بهتری انجام می‌گیرد و استفاده از میکرودیتا را توصیه نمی‌کنیم. اگر اطلاع چندانی در مورد کدنویسی ندارید این کار را به یک فرد خبره بسپارید و در انتها با ابزار Structured Data Testing Tool تست کنید که گوگل بردکرامب‌ها را لایه‌به‌لایه شناخته باشد و خطایی نداشته باشید.

Share:

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشیانه‌ی جغد سئو


تبریک می‌گویم! شما لانه‌ی جغد سئو را پیدا کردید!
این آشیانه استراحتگاهی برای جغد سئو است تا هرازگاه دمی بیاساید و نفسی تازه کند!
جغد سئو فعلا تنهاست و در لانه‌ی خود آزمایشات مختلف را اجرا می‌کند.
کسی چه می‌داند، شاید روزی در این لانه سروکله‌ی اخبار دیگری هم پیدا شد.
این جغد با چشمان گرد و تیزبین خود موتورهای جستجوگر را رصد می‌کند و گاهی که لازم باشد برای شکار علوم جدید می‌پرد.
آپدیت الگوریتم‌های گوگل غذای مورد علاقه‌ی اوست.