الگوریتم گورخر google zebra

الگوریتم گورخر
گورخر حیوانی است با پوست راه‌راه مشکی و سفید که در زبان انگلیسی zebra نامگذاری شده است. پوشش بدن گورخر شبیه به افراد خلاف‌کاری است که لباس مشهور زندانیان را به تن کرده‌اند. شاید به همین دلیل باشد که گوگل الگوریتم گورخر را به این شکل نامگذاری کرده است. الگورتیم گورخر می‌گردد و کسب‌وکارهای اینترنتی که در پی فریب و دزدی کاربران هستند را شناسایی کرده و زندانی می‌کند!!البته برای این انتخاب تعابیر دیگری هم به‌کار برده شده، مثل این که راه‌راه بودن گورخر موجب دور شدن حشرات موذی می‌شود و سایت‌های مخرب برای گوگل مثل همان حشرات هستند.

الگوریتم گورخر گوگل چگونه کار می‌کند

با گذر از نام این الگوریتم به به اصل مطلب می‌پردازیم و نحوه‌ی عملکرد آن را توضیح می‌دهیم. در دنیای امروز حجم وسیعی از معاملات و خرید و فروش‌ها در دنیای مجازی صورت می‌گیرد. این‌روزها کمتر کسی است که اسم سایت‌های amazon، ebuy یا در ورژن‌های ایرانی دیجیکالا را نشنیده باشد. اما این سایت‌ها دانه درشت‌های دنیای تجارت الکترونیک هستند و هرروز تعداد پرشماری سایت جدید به لیست فروشگاه‌ها افزوده می‌شود.
بسیاری از این سایت‌ها نوپا هستند و ناشیانه یا عامدانه در مسیرهای نادرستی قرار می‌گیرند که برای کاربر خطرناک است. به همین دلیل یک سازوکار نظارتی لازم بود تا در نتایج جستجو با استفاده از انواع فیلترها، سایت‌ها را غربال کنند و معتبرترین فروشگاه‌ها را نمایش دهند. الگوریتم گورخر توسط جناب مستطاب گوگل راه افتاد تا به عنوان یک غربال‌گر جدید، بین سایت‌ها فروشگاهی و معاملاتی جستجو کند تا فریبکاران و سایت‌های معیوب و خطرناک را شناسایی کند.

خلاف‌کاری ممنوع

اگر فروشگاه اینترنتی دارید، فاکتورهای بسیاری برای کسب اعتبار توسط سایت شما وجود دارد که بایستی آنها را رعایت کنید. برخی از آنها فنی و محتوایی است و برخی دیگر به تجربه‌ی کاربران برمی‌گردد. با سایت‌های دارای محتوای اسپم و یا مخالف قوانین بین‌المللی کاری نداریم و در مورد آنها صحبتی نمی‌کنیم. به فروشگاه‌های اینترنتی می‌پردازیم که برای پیشرفت و کسب جایگاه‌های بهتر در جستجوها به سئوی کلاه سیاه یا خاکستری روی می‌آورند.
توجه داشته باشید که بخش سایت‌های فروشگاهی به دلیل حضور پررنگ الگوریتم گورخر، به شکل ویژه‌تر در حال بررسی‌شدن هستند. جناب گوگل شاید از برخی اشتباهات سایر سایت‌ها بگذرد و آنها را نادیده بگیرد، به آنها اخطار و زمان بدهد و پنالتی سبک‌تری را لحاظ کند تا مشکلات برطرف شوند، اما در مورد فروشگاه‌ها سخت‌گیری شدیدتری خواهد داشت و پیشنهاد می‌دهیم تا هرگز سمت و سوی این روش‌ها نروید.

تجربه ثابت کرده، اکثر جرائمی که برای فروشگاه‌های نامناسب درنظر گرفته می‌شود به صورت عمده روی کل دامنه و صفحات اثر می‌گذارد و اینطور نیست که یک صفحه یا یک محصول جایگاه خودش را از دست بدهد. پس آگاه باشید که انجام کارهایی مثل سئوی خاکستری و سیاه، قطعا برای فروشگاه‌ها ریسک بسیار بالاتری دارد.

الگوریتم گورخر

از لگد الگوریتم گورخر در امان باشید!

به دلیل حساسیت بیشتر و مراجعه‌ی زیاد کاربران به فروشگاه‌ها، قوانین مهم برای این قبیل سایت‌ها بسیار زیادتر از سایت‌های دیگر است. توجه داشته باشید که این موارد را از ابتدا در سایت خود رعایت کنید و یا اگر بعضی از آنها را فراموش کرده‌اید در اولین فرصت اقدام به رفع آنها کنید. برخی از این نکات را به صورت تیتروار در زیر بیان می‌کنیم:

  • گواهینامه‌ی SSL معتبر داشته باشید
  • برای محصولاتتان توضیحات کافی و جدید بنویسید
  • کدها و فایل‌های سایتتان را از نظر امنیتی بررسی کنید تا راه نفوذ هکرها بسته باشد
  • همیشه آخرین آپدیت‌های اعلام شده برای مباحث فنی، امنیتی و سئو را پیاده‌سازی کنید
  • سایت بایستی موبایل فرندلی یا ریسپانسیو باشد
  • قیمت اجناستان را با سیاست‌های درست تعیین کنید
  • پشتیبانی قوی و پاسخگو
  • مراقب باشید تا سرعت بارگذاری صفحاتتان پایین نباشد
  • استفاده از بردکرامب برای مسیریابی کاربر
  • عدم استفاده از اصول سئوی کلاه سیاه برای بالا کشیدن سایت
  • مراقبت از حریم خصوصی و اطلاعات کاربران
  • عدم استفاده از مطالب کپی و متون بی‌کیفیت
  • عدم تبلیغ برای سایت‌های اسپم و خطرناک
  • ایجاد تجربه‌ی خوش برای کاربر هنگام خرید از سایت
  • تلاش برای طی کردن مراحل خرید توسط کاربر به ساده‌ترین شکل ممکن
  • در نظر گرفتن درگاه‌های بانکی امن، مناسب و متنوع

موارد بالا تنها بخشی از نکاتی است که باید رعایت شوند، اما میان این موضوعات، مسائلی که به رضایت کاربر، حفظ امنیت و حریم خصوصی مربوط باشد برای گورخر مهم‌تر است.
تجربه‌ی کاربران یک سایت، از زمان جستجو در گوگل، ورود به سایت و انجام فرایند خرید و پشتیبانی، همگی پر از نکات ریز و درشت هستند که هر فروشگاه بسته به دانش نیروها، انرژی، زمان و دقت خرج شده، بخشی از این موارد و یا همه‌ی آنها را با پیاده‌سازی می‌کند. تمامی این امور در کنار مسائل مربوط به UX و غیره، همگی منجر به این می‌شود که یک سایت تجربه‌ی بهتری را برای کاربر به ارمغان آورد و درنهایت با گورخر گوگل، دوستی بهتری داشته باشد.

Share:

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشیانه‌ی جغد سئو


تبریک می‌گویم! شما لانه‌ی جغد سئو را پیدا کردید!
این آشیانه استراحتگاهی برای جغد سئو است تا هرازگاه دمی بیاساید و نفسی تازه کند!
جغد سئو فعلا تنهاست و در لانه‌ی خود آزمایشات مختلف را اجرا می‌کند.
کسی چه می‌داند، شاید روزی در این لانه سروکله‌ی اخبار دیگری هم پیدا شد.
این جغد با چشمان گرد و تیزبین خود موتورهای جستجوگر را رصد می‌کند و گاهی که لازم باشد برای شکار علوم جدید می‌پرد.
آپدیت الگوریتم‌های گوگل غذای مورد علاقه‌ی اوست.