الگوریتم پنگوئن google penguin

الگوریتم پنگوئن google penguin

شاید در ابتدا بپرسید که چرا الگوریتم پنگوئن google penguin با این نام شناخته می‌شود؟ به گفته‌ی ویکی­پدیا پنگوئن از راسته­‌ی پنگوئن‌سانان و تیره­ی پنگوئنیان است. این تیره در پرندگان بی‌پروازی قرار می‌گیرد. چند سال پیش نام این حیوان روی یکی از الگوریتم های اصلی گوگل قرار گرفت. جناب مستطاب گوگل هیچگاه دلیل منطقی این نامگذاری‌ها را اعلام نکرده، ولی ما با اندکی تحقیقات میدانی همراه با چاشنی حدس و گمان در مورد آناتومی و رفتارشناسی این حیوان، ویژگی هایی را پیدا کردیم که احتمالا در کنار معرفی این الگورتیم دلیل انتخاب این نام را هم به اثبات میرساند.

الگوریتم پنگوئن google penguin چیست

اگر به دنبال پرواز هستید، باید عرض کنم که الگوریتم پنگوئن مراقب شماست. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد و سایت‌های زیادی تحت تاثیر آن قرار گرفتند. خیلی‌ها سقوط کردند و خیلی‌ها صعود.

همانطور که می‌دانیم اساس کار الگوریتم‌ها به صورت دقیق مشخص نیست و بسیاری از نکات آن اعلام نمی‌شود. اما به صورت ضمنی با بررسی‌های انجام شده و اندک اطلاعاتی که گوگل در اختیار کاربران گذاشته، تا امروز نتیجه به این شکل شده که رعایت موارد زیر الزامی است.

لینک سازی کن، لینک بازی نکن

لینک‌سازی داخلی و خارجی در سئو امر مهمی است، اما اگر افراط و تفریط کردی دوزخ در انتظار توست. بسیاری از مدیران سایت‌ها و متخصصین ناوارد سئو برای ارتقای ناگهانی و پرواز در رتبه، حجم بالایی از لینک‌های عمدتا بی‌کیفیت و اسپم را خریداری می‌کنند و توقع پیشرفت پرسرعت را دارند. جناب پنگوئن از نظر کمی و کیفی مراقب لینک‌هاست و اوج‌گیری‌های پرسرعت را به‌خوبی درک می‌کند.

کیفیت لینک­ها نکته‌ی مهمی است که بسیاری از افراد بدون دانش کافی اقدام به خرید لینک با تعداد بالا می‌کنند و آسیب‌هایی جدی به سایت خود می‌زنند. رسالت اصلی الگوریتم پنگوئن google penguin مبارزه و بررسی همین لینک‌ها و یا لینک‌های اسپم است.

پنگوئن مثل مراقب امتحان، دست به کمر راه میره!

پنگوئن ورژن‌های مختلفی را از سال ۲۰۱۲ تا کنون ارائه داده و با هر آپدیت به مراقب قوی‌تری تبدیل شده. در سال‌های ابتدایی این الگوریتم روی سایت‌های کمی اثر داشت و برای زبان‌هایی مثل فارسی تاثیر چندانی نداشت. رفته‌رفته در ورژن‌های بعدی این تاثیرات عظیم‌تر شد و زمانی که پنگوئن ۴.۰ از راه رسید تمام سایت‌ها با هر زبانی را تحت تاثیر قرار داد.

قطعا ملتفت هستید که سایت‌های سطح پایین، به اعتبار یک موتور جستجوگر لطمه وارد می‌کنند و هیچ موتورسرچی علاقه ندارد سایت‌هایی را نمایش دهد که پاسخی به سوالات کاربر ندارند. پس با تامین مطالب خوب سایت خود را قوی کنید و در ادامه با لینک‌دهی داخلی و خارجی مناسب و صحیح آن را تقویت نمایید.

جریمه الگوریتم پنگوئن google penguin چگونه است

حرف و حدیث و بحث و گمان بر سر نحوه‌ی عملکرد جریمه‌های گوگل و پنالتی‌ها زیاد است. اما چیزی که از طرف متخصصین گفته شده به این صورت است که، پنگوئن هر صفحه از سایت شما را به صورت مجزا مورد جریمه قرار می‌دهد و کل صفحات سایت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

اگر مشاهده کردید که یکی از صفحات شما، در نتایج گوگل نمایش داده نمی‌شود لینک‌های آن صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا از این بابت مشکلی دارید یا نه. البته حذف شدن یک صفحه از لیست گوگل دلایل بسیاری دارد که این یکی از آنهاست.

حذف لینک‌های نامناسب از طریق Disavow کردن ممکن است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. در پایان به جمله‌ای از آقای مت کاتس Matt Cutts اشاره می‌کنیم که گفته:

هدف این نیست که تلاش کنید تا لینک‌های‌تان طبیعی به نظر برسد، هدف شما باید لینک‌سازی طبیعی باشد.

بنابراین هرگاه که به فریب‌دادن گوگل فکر کردید، به این نکته توجه کنید که تیمی متشکل از بهترین مهندسین دنیا، به صورت شبانه‌روزی همه‌چیز را رصد می‌کنند و الگوریتم‌ها دائم در حال تغییر هستند.

ببوسید روی ماه پنگوئن را، تا او هم ببوسد شما را.

Share:

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشیانه‌ی جغد سئو


تبریک می‌گویم! شما لانه‌ی جغد سئو را پیدا کردید!
این آشیانه استراحتگاهی برای جغد سئو است تا هرازگاه دمی بیاساید و نفسی تازه کند!
جغد سئو فعلا تنهاست و در لانه‌ی خود آزمایشات مختلف را اجرا می‌کند.
کسی چه می‌داند، شاید روزی در این لانه سروکله‌ی اخبار دیگری هم پیدا شد.
این جغد با چشمان گرد و تیزبین خود موتورهای جستجوگر را رصد می‌کند و گاهی که لازم باشد برای شکار علوم جدید می‌پرد.
آپدیت الگوریتم‌های گوگل غذای مورد علاقه‌ی اوست.